Tel. +48 507 156 077   |   e-mail: gniewkowo@agad.pl

Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek 7:00 - 19:00
Sobota 7:00 - 17:00
Niedziela nieczynne



Certyfikat „Złoty Płatnik 2014” dla Hurtowni Budowlanej AGAD

Wyróżnienie przyznawane firmom za zachowanie najwyższych standardów płatniczych w 2014 roku. Program Analiz Należności Euler Hermes wyłania rzetelnych partnerów biznesowych, uzyskujących w danym roku najwyższy Wskaźnik Moralności Płatniczej.

Euler Hermes – światowy lider w ubezpieczeniu należności przedstawia analizę laureatów Plebiscytu Złoty Płatnik 2014. Organizator w ramach badania przeanalizował ponad 300 tys. zdarzeń płatniczych w 2014 roku i wyłonił 3 564 firmy, które spełniają kryteria pozwalające przyznać im certyfikat. Tylko 5 proc. firm działających na polskim rynku uzyskało ponadprzeciętne wyniki: Wskaźnik Moralności Płatniczej (PMI) > 80 punktów, Rating > CCC, brak aktywnych windykacji). Aż 84 proc. Złotych Płatników pochodzi z branży produkcyjnej, handlowej oraz budowlanej. Otrzymanie certyfikatu jest rzetelnym potwierdzeniem tego, iż laureaci to kontrahenci godni polecenia, których zachowania biznesowe zostały zweryfikowane i wyróżniają się na tle konkurencji.

Proces weryfikacji w Plebiscycie Złoty Płatnik 2014 został przygotowany na podstawie Programu Analiz Należności, prowadzonego przez Euler Hermes od 2003 roku. Jest to największa baza danych o doświadczeniach płatniczych w Polsce. Stanowi ona wiarygodne informacje o rzeczywistej strukturze przeterminowań portfela należności, które raportowane są w cyklu miesięcznym przez uczestników Programu, do którego należą kluczowe firmy z wielu branż.

(...)

Plebiscyt Złoty Płatnik organizowany przez Euler Hermes ma na celu promocję firm spełniających kluczowe kryteria, związane z moralnością płatniczą w swojej działalności biznesowej. Certyfikat daje wszystkim uczestnikom rynku możliwość identyfikacji solidnych płatników. Euler Hermes bierze w ten sposób czynny udział w procesie „porządkowania” rynku oraz promuje pozytywne zachowania płatnicze, jednocześnie zmniejszając ryzyko wystąpienia niepożądanych zdarzeń w relacjach B2B.

- Spośród badanych przez nas firm, zaledwie co 20 udało się zachować ponadprzeciętny Wskaźnik Moralności Płatniczej, na poziomie wyższym niż 80 punktów. Pokazuje to jednoznacznie, jak wysoko umieściliśmy poprzeczkę i jak prestiżowy jest nasz Plebiscyt. Już teraz mogę śmiało powiedzieć, że projekt będzie kontynuowany w kolejnych latach – mówi Michał Modrzejewski, Dyrektor Analiz Branżowych w Euler Hermes. 

Pełen artykuł: Euler Hermes – Plebiscyt Złoty Płatnik 2014